Nawigacja
Treść strony
Deklaracja dostępności - Wałcz
Informacja o dostępności architektonicznej do Spółdzielczego Banku Ludowego w Złotowie
w Filii w Wałczu
Obsługa klientów
Klienci obsługiwani są w Wałczu, przy ul. Tysiąclecia 9-15.
Najbliższe otoczenie budynku (ok. 200 m od wejścia do budynku)
Łatwe dojście do budynku, nawierzchnia gładka, brak wysokich krawężników. Komunikacja miejska w odległości około 100 m.
Miejsca parkingowe
Przy placówce znajduje się publiczny parking, na którym nie jest wyznaczone miejsce postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, dodatkowo w okolicy około 100 m od budynku znajduje się parking publiczny na którym jest wyznaczone miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do placówki
Przy głównym wejściu do budynku znajdują się schody oraz pochylnia. Przed wejściem zapewniona jest minimalna wolna przestrzeń do manewrowania dla osób poruszających się na wózku.
Drzwi wejściowe do placówki
Drzwi przy głównym wejściu do placówki są jednoskrzydłowe przy otwarciu o szerokości 100 cm, otwierają się manualnie, łatwe w otwieraniu. W drzwiach znajduje się próg o wysokości około 15 cm. Brak przycisku otwierającego i dzwonka informującego o potrzebie uzyskania pomocy w otwarciu drzwi.
Wewnątrz placówki
Sala obsługi klientów znajduje się na jednym poziomie. Możliwa obsługa osób z niepełnosprawnościami bez asystenta.
W placówce nie jest dostępna pętla indukcyjna.
Brak znaczników dźwiękowo-nawigacyjnych.
Nie zapewniono informacji o rozkładzie pomieszczeń w placówce – ani w formie wizualnej, dotykowej, ani głosowej.
Wejście z psem asystującym oraz psem przewodnikiem jest dozwolone.
W placówce nie jest dostępna lupa powiększająca.
Nie zapewniono możliwości ewakuacji lub alternatywnych form ratunku dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W placówce brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Bankomat
Bank korzysta z bankomatów sieci Diebold Nixdorf, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Dostępność poszczególnych funkcji zależy od dostawcy danego urządzenia.
Ekran bankomatu znajduje się na wysokości około 120 cm nad podłożem, umiejscowiony jest na zewnętrznej ścianie budynku przy podjeździe dla osób na wózku inwalidzkim. Przestrzeń przed bankomatem jest dostosowana do manewrowania wózkiem.
W bankomacie brak dostępności funkcji głosowej.
Bankomat nie umożliwia obsługi za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej).
Opis elementów urządzenia tj. miejsce na kartę, miejsce na banknoty, miejsce na potwierdzenie oraz klawisz 5 przy klawiaturze numerycznej są oznaczone w alfabecie Braille’a.
Klawisze na bankomacie nie są przystosowane dla osób słabo widzących. Brak wypukłych oznaczeń oraz wyraźnych kształtów i kolorów.
Nie ma możliwości powiększenia tekstu na ekranie.
Niedostępna obsługa bankomatu w języku migowym.
Legenda
|
symbol opisujący miejsce dostępne architektoniczne – bezpośrednie otoczenie i miejsce obsługi pozwalają osobie na wózku poruszać się samodzielnie |
|
symbol opisujący miejsce dostępne architektonicznie z utrudnieniami – w bezpośrednim otoczeniu lub samym miejscu obsługi znajdują się przeszkody, które powodują, że osoba poruszająca się na wózku wymaga asystenta |
|
symbol wskazujący na możliwość wejścia do placówki z psem asystującym/przewodnikiem |
|
symbol wskazujący na urządzenie wspomagania słuchu dla osób z niepełnosprawnością słuchu, które korzystają z aparatów słuchowych lub implantów |
|
symbol określający parking przy placówce Banku bądź w odległości do 100 metrów od placówki |
|
symbol określający parking z oznaczoną kopertą dla osób z niepełnosprawnościami przy placówce Banku bądź w odległości do 100 metrów od placówki |